ΧΡΗΣΙΜΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι αλήθεια ότι για αρκετούς μαθητές της Γ’ Λυκείου η απάντηση στο ερώτημα ‘Ποια σχολή να διαλέξω;‘ είναι εξαιρετικά δύσκολη καθώς οι επιλογές είναι πολλές. Τα κριτήρια λοιπόν με τα οποία συνήθως επιλέγουν σχολή αυτοί οι μαθητές είναι: η προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης, το επάγγελμα των γονέων, η φήμη και το όνομα της σχολής, το κύρος της σχολής και η προσωπική επιθυμία.

Η αλήθεια είναι όμως ότι υπάρχουν κάποια πολύ πιο σημαντικά κριτήρια με βάση τα οποία θα έπρεπε οι ‘αναποφάσιστοι’ μαθητές να επιλέγουν τη σχολή που θα φοιτήσουν. Το σημαντικότερο είναι το πρόγραμμα σπουδών της σχολής να είναι αρεστό στον μαθητή έτσι ώστε να έχει την ικανότητα και την όρεξη να τελειώσει τις σπουδές του με ουσιαστικές και στέρεες γνώσεις σε τέσσερα με πέντε (το πολύ) χρόνια. Επιπλέον, εξίσου σημαντικά κριτήρια για την επιλογή της κατάλληλης σχολής, είναι το υπόβαθρο γνώσεων του μαθητή (π.χ η γνώση ξένων γλωσσών, η γνώση υπολογιστών), η σχέση του με τις νέες τεχνολογίες, η εργατικότητά του, καθώς και η ικανότητά του να λύνει νέα προβλήματα και να δημιουργεί από το μηδέν.

Ανεξάρτητα βέβαια της Σχολής που τελικά θα επιλέξει να τελειώσει ο κάθε μαθητής, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να γνωρίζει ότι αυτή δεν θα καθορίσει με βεβαιότητα και την επαγγελματική του εξέλιξη. Από όλες τις Σχολές θα αποφοιτήσουν και εξαιρετικά επιτυχημένοι επιστήμονες, αλλά δυστυχώς και πολλοί, ανησυχητικά πολλοί τελευταία, που θα μείνουν άνεργοι ή θα ημιαπασχολούνται σε δουλειές του ‘ποδαριού’.

Με τον όρο ‘μαθησιακές δυσκολίες’ εννοούμε το πρόβλημα εκείνο, το οποίο, μπορεί να εκδηλώνεται ως δυσκολία ενός παιδιού στο να μιλάει, να σκέφτεται, να γράφει, να ορθογραφεί ή να λύνει πράξεις. Είναι προφανές βέβαια ότι η διάγνωση και αξιολόγηση των δυσκολιών του παιδιού δεν είναι κάτι απλό και εύκολο και πρέπει να γίνεται πάντα με την συμβολή ενός έμπειρου και εξειδικευμένου προσωπικού (εκπαιδευτικού ψυχολόγου, λογοθεραπευτή, κλπ.) που θα εκτιμήσει προσεκτικά τις ικανότητες και τις αδυναμίες του παιδιού με μία σειρά ειδικών διαγνωστικών εργαλείων και δοκιμασιών, προκειμένου να διαπιστώσει την αιτία των μαθησιακών δυσκολιών του.

Ανεξάρτητα από την αιτία στην οποία οφείλονται οι μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού, ιδιαίτερα σημαντική βοήθεια μπορεί να του δοθεί μέσα από μια σειρά εξειδικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων με τα οποία οι ειδικοί μπορούν να του δώσουν τρόπους, μεθόδους και εργαλεία έτσι ώστε να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις δυσκολίες του και να αρχίζει να βελτιώνεται σημαντικά και στο σχολείο. Επιπλέον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο παίζει σε κάθε περίπτωση η σωστή ενημέρωση της οικογένειας για τη φύση της δυσκολίας του παιδιού έτσι ώστε να βοηθά πιο αποτελεσματικά το παιδί στο σπίτι.

© 2016 ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΠΕΡΙ ΓΝΩΣΗΣ